Práce na hlohoveckom moste napredujú, termín jeho sprejazdnenia najneskôr 30. novembra platí

Druhá etapa rekonštrukcie mosta ponad rieku Váh na ceste II/513 v Hlohovci sa blíži ku koncu. To znamená, že sa na most budú môcť vrátiť autá, chodci aj cyklisti. Zhotoviteľ deklaruje, že sa tak stane v avizovanom termíne, teda najneskôr 30. novembra 2022.

„Plníme sľub. Práce na moste napredujú podľa dohodnutého harmonogramu, takže termín jeho otvorenia platí. Autá sa na most vrátia najneskôr 30. novembra tohto roka, čo je už o päť týždňov,“ avizoval trnavský župan Jozef Viskupič s tým, že tomu budú predchádzať merania zaťažiteľnosti mosta, na základe ktorých kompetentné orgány určia režim premávky.

Riaditeľ Správy a údržby ciest TTSK Dalibor Trebichalský uviedol, že „robotníkom praje počasie. Sú v nasadení za svetla, aj za tmy. Dokončili všetky práce vo vnútri mostného objektu. Minulý týždeň výrazne pohli s betonážou spádovej dosky, na ktorú pribudne asfaltová vrstva. Zo spodnej strany sú viditeľné prvé oceľové laná, ktoré zabezpečujú predpätie mosta. Po oboch stranách boli navŕtané aj konštrukcie, na ktorých vzniknú nové chodníky a cyklotrasy. Obyvatelia teda už koncom novembra dostanú viac, ako len zrekonštruovaný most. Výrazne sa predĺži jeho životnosť a bude bezpečnejší pre všetkých.“

Po otvorení mosta pre automobilovú dopravu budú rekonštrukčné práce naďalej pokračovať, no už bez dopravných obmedzení. V rámci tretej  etapy sa zrealizujú dokončovacie a ostatné práce, ako napríklad kamenné obsypy pod mostom alebo iluminácia. S dokončením 18 mesiacov trvajúcej rekonštrukcie sa počíta na konci júla budúceho roka.

Most číslo 513-006 cez rieku Váh v Hlohovci má 343 metrov a nachádza sa na ceste II/513. Bol postavený v 60. rokoch, pričom už 40 rokov prakticky nebol opravovaný. V lete 2019 bola po diagnostike mosta vylúčená nákladná doprava s váhou presahujúcou 12 ton. Cieľom župy bolo spomaliť tempo degradácie mosta tak, aby sa nemuselo pristúpiť k ďalším obmedzeniam, ako napríklad k zúženiu jazdných pruhov alebo zníženia rýchlosti jazdy. Realizovaná komplexná rekonštrukcia mosta výrazne predĺži jeho životnosť.

Navyše pribudnú nové chodníky a cyklotrasy po oboch stranách mosta. Na projekt získala trnavská župa nenávratný finančný príspevok vo výške 5,3 milióna eur z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP).

Podobné

Prečítajte si tiež

Prejsť na odber noviniek