Projekt Elektronizácia služieb Trnavského samosprávneho kraja predstavuje výrazné zlepšenie prístupnosti služieb, ktoré kraj poskytuje svojim obyvateľom. Základnou myšlienkou projektu je umožniť občanovi alebo firmám možnosť vybaviť si potrebné dokumenty prostredníctvom internetu z pohodlia domova či kancelárie bez toho, aby museli úrad osobne navštíviť. Jedinou podmienkou je vlastniť identifikačný preukaz (občiansky) s čipom, na ktorom má nahratý elektronický podpis.
Projekt umožňuje klientom využívať 49 elektronických služieb, pričom nie všetky sú podmienené vlastníctvom moderného identifikačného preukazu s elektronickým podpisom. Cez tieto služby môžu okrem žiadostí občania riešiť aj napríklad pripomienkovanie návrhu rozpočtu TTSK či požadovať od úradníkov informácie. Podmienkou je len uvedenie spätnej elektronickej adresy, kam občanovi zašlú odpoveď po vyplnení formulára.
Elektronické služby okrem času občanom a firmám ušetria peniaze za správne poplatky, než by si ich vybavoval osobne, pričom pri každej službe sa vopred dozvie, či je daná služba je spoplatnená. Služby, pretože sú prepojené na iné štátne inštitúcie, zároveň pri ich využívaní odbremenia klientov od predkladania dokladov z prokuratúry, či katastra nehnuteľností. Projekt elektronizácie bol financovaný z prostriedkov Európskej únie vo výške takmer 4,5 milióna eur.
18.03.2022 - Stránka
15.02.2022 - Stránka
15.11.2021 - Stránka
09.09.2024 - Článok
28.08.2024 - Článok