Na mape regionálnych značiek pribudlo Piešťansko, kraj podporí miestnych výrobcov
06.11.2025Trnavský samosprávny kraj rozširuje systém regionálneho označovania výrobkov. Na mapu regionálnych značiek pribudol doteraz nezastúpený región Piešťansko, ktorý zahŕňa okresy Piešťany a Hlohovec. Nová značka „Regionálny produkt Piešťansko“ má za cieľ podporiť vidiecke podnikanie, zvýšiť atraktivitu regiónu a posilniť identitu miestnych výrobcov. Symbolom značky je páv, ktorý reprezentuje legendu o objavení liečivých účinkov piešťanských vôd a bahna.
Prvá výzva na podávanie žiadostí je otvorená do pondelka 17. novembra 2025. Výrobcovia sa môžu prihlásiť, ak vyrábajú spotrebné výrobky, prírodné produkty, poľnohospodárske a remeselné výrobky a umelecké diela. Z prihlásených výrobcov vyberie odborná hodnotiaca komisia tých, ktorí splnia kritériá, ktorými je najmä pôvod, originalita a prevedenie výrobku.
“Do projektu sme aktívne prizvali Oblastnú organizáciu cestovného Rezort Piešťany aj Krajskú organizáciu cestovného ruchu Trnavský kraj, ktorá zastreší marketingovú podporu a predaj regionálnych výrobkov certifikovaných značkou,” skonštatoval Marek Krnáč, zástupca riaditeľa župnej Krajskej inovačnej rozvojovej agentúry (KIRA), ktorá certifikáciu koordinačne zastrešuje. Vlastníkom značky „Regionálny produkt Piešťansko“ je miestna akčná skupina MAS Holeška.
Pri zavádzaní značky sa kraj inšpiroval u českých partnerov. V regióne Slovácko majú úspešne zavedený systém certifikácie značkou “Tradičný výrobek Slovácka,” ktorú aktuálne používa až 87 výrobcov. “Na tomto systéme výrobcovia najviac oceňujú marketingovú podporu, ktorú získavajú od Region Slovácko - sdružení pro rozvoj cestovního ruchu,” upresnila Mária Michalčíková, projektová manažérka KIRA.
Združenie Región Slovácko okrem kamennej predajne regionálnych výrobkov pri turistickom informačnom centre v Uherskom Hradišti prevádzkuje aj e-shop, čím sa tieto originálne regionálne výrobky stávajú dostupné z akéhokoľvek miesta vo svete. “Regionálny výrobok je najčastejším artiklom, ktorí si u nás v predajni alebo cez e-shop kupujú tí, ktorí pochádzajú zo Slovácka a žijú v zahraničí alebo tí, ktorí zo Slovácka do zahraničia cestujú,” prezradila Lenka Ďurďáková z Regiónu Slovácko.
Viac o značke “Regionálny produkt Piešťansko” a aktuálnej výzve pre regionálnych výrobcov sa dozviete na www.regionalnyproduktpiestansko.sk.
Zavedenie certifikácie značkou vzniklo ako aktivita projektu “Kroj ako inšpirácia,” ktorý implementuje KIRA spoločne s miestnou akčnou skupinou MAS Holeška, ktorý je vyhlasovateľom výzvy v rámci združenia Mikroregón nad Holeškou, a spomínaným moravským partnerom, a ktorý je podporený z Fondu malých projektov v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg ČR-SR.
