Ministerstvo nesúhlasí s rušením trate

Publikované: 21.01.2014/ Aktualizované: 21.02.2022

21. 1. 2014 - Začiatkom novembra 2013 sa uskutočnilo rokovanie medzi Trnavským samosprávnym krajom (TTSK) a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) o využití železničnej trate Piešťany – Vrbové. Zástupcovia TTSK na rokovaní zastupovali riaditeľ sekcie regionálneho rozvoja a riaditeľka odboru dopravenej politiky. Zástupcovia Železníc Slovenskej republiky uviedli, že ich prioritou je zachovanie prevádzkovania dráhy, pričom ako prevádzkovateľ by bol TTSK. Kraj však nemá záujem o prevádzkovanie dráhy na dopravné účely, ale ani o získanie licencie na prevádzkovanie dráhy. Prejavili záujem o využitie majetku dráhy na rekreačné účely, teda na cyklotrasu a súčasne využitie v časti trate na príležitostné prevádzkovanie drezín občianskym združením Čango. Tento zámer už kraj prerokoval s obcami, ktorých katastrálnym územím trať prechádza. TTSK by využila na tento účel aj eurofondy. Na kúpu trate za jej zostatkovú, resp. trhovú cenu kraj nemá finančné prostriedky, má však záujem o prenájom za primeranú cenu. Zástupcovia ŽSR však argumentovali tým, že využitie dráhy na rekreačné účely je možné iba za podmienok zrušenia tejto regionálnej trate rozhodnutím Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. Jedným zo záverov stretnutia bol preto aj záväzok požiadať ministerstvo o zrušenie trate a iniciovanie interného procesiu jej zrušenia.

Začiatkom decembra 2013 však prišlo stanovisko podpísané generálnym riaditeľom sekcie železničnej dopravy a dráh Jiřím Kubáčkom, v ktorom ministerstvo s rušením trate nesúhlasí. Budúcnosť využitia tejto trate je tak opäť nejasná.

 

Stanica Vrbové v roku 1918. Foto archív M. Klčo

 

Prečítajte si tiež

Ekologický čin roka 2024
Trnavský kraj realizuje 14. ročník súťaže Ekologický čin roka 2024. Aj tento rok ocení jednotl...
Konferencia Cyklomestá 2025
Trnavský samosprávny kraj v spolupráci s mestom Trnava a Cyklokoalíciou pripravili konferenciu...
Prejsť na odber noviniek